Spiegel in een kapperszaak

Een kapper moet goed zien wat hij doet. Het is voor hem dus ook nodig om gebruik te maken van verschillende soorten spullen om er een goed resultaat van te hebben. Je kunt je dus bedenken dat er steeds meer mensen zijn die het wel nodig maken om er een goed zicht op te hebben van wat er precies aan de hand is met hun haar. Als kapper moet je dus een spiegel hebben die zowel goed werkt voor jou maar ook nog zeer goed is voor de klant die jij op dat moment aan het knippen bent.

Vervelende klanten

Het is ook wel lastig soms als de klanten goed kunnen zien in de spiegel zo kunnen zij ook blijven zeuren over bepaalde dingen. Als jij bepaalde puntjes of lijntjes niet perfect zet zoals de klant dat wil, kan hij dat goed volgen in de spiegel. Dat is vervelend want op die manier kan hij weer verder zeuren en aangeven hoe vervelend jij het wel niet vind dat je dit doet. Het is zeker een probleem dat er mensen zijn die niet vinden dat een klant mag zeuren. Neem als bedrijf ook jouw verantwoordelijkheid en let er op om goeie zaken mee te doen.

De wereld blijft doorgaan

Je kunt dus ook niet verwachten dat een klant altijd fijn is. Soms is het aan jou om ervoor te zorgen dat de klant ook geen probleem kan maken. Dit is waarom er bijvoorbeeld een spiegel in de zaak staat. Het is meer voor jou om precies te zien hoe je bezig bent. De klant kan je volgen maar hoeft in principe geen aanwijzingen te geven over zaken. Het is zeker vervelend als de klant zeurt, maar als we eerlijk zijn zeker niet het einde van de wereld. Luister naar de klant help hem en ga verder met jouw andere opdrachten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *